Søknad og Forbrukerbeskyttelse
Disse generelle vilkårene («Vilkårene») gjelder for kjøpsavtalen som du som forbruker inngår med Golvvärmebutiken Sverige AB, organisasjonsnummer 556498-6155, heretter kalt «Gulvvarmebutikken». For å dra nytte av dine interesser som kunde, bestemmelsene i forbrukerkjøpsloven (SFS 1990: 932), avstanden og Home Sales Act (SFS 2005: 59) og personvern i henhold til GDPR gjelde alle kjøp på www. gulvvarmebutikken.no.
Priser
Prisene på våre varer er oppgitt i norske kroner og er oppgitt eksklusiv moms og toll.
Etablering av kjøpsavtale
Gulvvarmebutikkens varer kan bestilles på www.gulvvarmebutikken.no eller via vår kundeservice. Avtale om kjøp opprettes når din bestilling er bekreftet av Gulvvarmebutikken via e-post til den e-postadressen du oppga ved bestilling. Ved å bestille godtar du disse vilkårene. Gulvvarmebutikken inngår ikke avtaler med mindreårige (under 18 år) uten foresattes godkjennelse.
Skulle det oppstå feil i pris og leveringstid eller andre forhold, forbeholder Gulvvarmebutikken seg retten til å endre dette i etterkant. Ved disse anledningene vil vi kontakte deg og informere deg om vilkårene. Du har da din fulle rett til enten å endre eller kansellere bestillingen din.
Leveranse
Vi har en fast leveringskostnad på 150 NOK for mindre forsendelser og 3500 NOK for leveranser som kommer på paller. Gulvvarmebutikken bruker følgende fraktalternativer:
Pakker, varene sendes til nærmeste utleveringssted. Når pakken er tilgjengelig for henting, sendes en SMS med informasjon om serienummer og PIN-kode til mobilnummeret som er oppgitt ved bestilling. Ved henting av forsendelse skal det fremvises gyldig ID-dokument. Levering kan skje i flere forsendelser fra flere ulike varehus.
Hjemlevering/Palle, for varer som på grunn av størrelse eller vekt ikke kan sendes til utleveringssted tilbys hjemlevering på dagtid. Melding for hjemlevering skjer på telefonen. Med hjemlevering menes vanligvis levering til adressens første port eller tomtegrense.
Normal leveringstid er 1 – 5 virkedager fra gulvvarmebutikken har bekreftet din bestilling på e-post. Dersom produktet inngår i bestillingssortimentet er leveringstiden maks 14 dager.
Hvis en forsendelse blir uventet forsinket, kan du kontakte kundeservice. Selvfølgelig har du da også alltid rett til å heve kjøpet.
Feil ved levering (f.eks. transportskader, manglende varer eller feillevering) meldes til oss umiddelbart, men senest innen 5 virkedager via e-post.
Uinnløste Pakker / Forsendelser
Pakker som ikke er hentet innen fjorten (14) dager returneres til Gulvvarmebutikken. Dersom dette skjer vil du bli belastet et gebyr på 500 kr pluss evt. purregebyr for kostnader som kan henføres til Gulvvarmebutikkens administrasjon, frakt, returfrakt og håndtering. Uinnløste pakker dekkes ikke av angreretten. Det samme gjelder for hjemlevering som ikke mottas.
Angrerett og returrett
Som forbruker har du alltid fjorten (14) dagers angrerett etter fjern- og boligsalgsloven. For at du skal føle deg helt trygg med kjøpet tilbyr Golvvärmebutiken i stedet hele tretti (30) dagers angrerett fra du mottar produktet eller en vesentlig del av det. Hvis du ønsker å returnere varen din for bytte eller gjenkjøp i løpet av denne tiden, må du kontakte kundeservice og kunngjøre returen. Angreretten gjelder forutsatt at produktet holdes i vesentlig uendret stand.
Det er viktig at du legger ved kopi av faktura/følgeseddel eller brev med navn, adresse og ordrenummer slik at vi vet hva returen gjelder. Når vi har mottatt og godkjent returen, vil en refusjon/kreditering bli gitt til deg innen 30 dager.
Har du bestilt flere varer, trekk fra beløpet på det du returnerte og betal restbeløpet på fakturaen. Du vil ikke motta nytt betalingskort. Hvis du allerede har betalt for varen, vil vi foreta en refusjon til deg når vi mottar returen. Send i slike tilfeller informasjon om ditt fakturanummer, din bank og ditt kontonummer til info@gulvvarmebutikken.no og kunngjør hvilken(e) vare du vil returnere. Vær oppmerksom på at prosjekterte tilbudsordrer ikke dekkes av returretten (her gjelder 30 % returfradrag for å dekke utgifter til design og frakt).
MERK! Returen skal sendes som en bedriftspakke. Dette fordi vi ikke alltid har mulighet til å hente postpakker fra agenter med risiko for at produktet returneres til deg.
Returadressen er:
Golvvärmebutiken Sverige AB
Svarvaregatan 16
302 50 Halmstad
Sverige
Returadressen er også oppgitt på faktura/følgeseddel. Returporto betales av kunden.
Link til EUs felles tvisteløsningsside
Reklamasjon
For å reklamere på en feilaktig eller defekt vare, vennligst kontakt vår kundeservice på info@gulvvarmebutikken.no Du vil da motta en returseddel for å sende varen tilbake for vår regning. Vi sender deg en erstatningsvare uten ekstra fraktkostnader, forutsatt at varen er tilgjengelig. Hvis vi ikke kan erstatte deg med en ny vare, vil vi foreta en tilbakebetaling til deg når vi har mottatt den defekte varen i retur. Dersom produktet viser seg å være feilfritt, vil det bli belastet en kostnad for frakt og et administrasjonsgebyr for feilsøking. Din rett til å klage er 3 år fra kjøpsdatoen.
Erstatning for kostnader
Vi kan dessverre ikke dekke kostnadene som måtte oppstå i forbindelse med montering eller demontering av varer i forbindelse med reklamasjoner. I tilfeller hvor en levering er forsinket og en bestilt håndverker ikke kan gjøre jobben sin, kan vi ikke dekke deg denne kostnaden. Vi anbefaler derfor at du ikke bestiller håndverkere før varene er levert og du har oppgitt at leveransen er i henhold til bestilling.
Transportrisiko
Alle skader som kan oppstå under transport til din bolig er Gulvvarmebutikkens ansvar. Dersom du ved mottak skulle oppdage at sendingen er skadet under transport, må du umiddelbart melde dette til speditøren ved å notere skaden på fraktbrevet før levering kvitteres. Meld deretter skaden direkte til oss via e-post med eventuelle bilder av skadet gods slik at vi best kan hjelpe deg med reklamasjonen. Det samme gjelder eventuelle skjulte skader som oppdages ved forsendelsen. Vi ber deg om å gi oss dette varselet innen 5 virkedager etter mottak av leveransen. Det er derfor viktig at du pakker ut og inspiserer produktene dine nøye umiddelbart etter levering.
Kundeinformasjon
For å handle hos oss må du legge inn informasjon i alle felter som er obligatoriske ved registrering av kunde. Hvis vi ikke har din e-postadresse, kan vi ikke sende en ordrebekreftelse og vi kan ikke varsle deg om kjente leveringsforsinkelser eller om noen del av bestillingen din ikke kan leveres. Hver gang du legger inn en ny bestilling hos oss, må du kontrollere at den angitte adresseinformasjonen er aktuell. Du samtykker også i at vi lagrer informasjonen din i vårt kunderegistre.